Pages

Thursday 13 November 2014

Rahsia Peribadi Wanita

Hanya untuk wanita sahaja


Assalamualaikum semua, 

Sebelum ini, kita pernah sebut pasal Alfalfa dalam Set diet. boleh klik di entry ini. Alfalfa dan kesihatan dalaman wanita. Ramai orang menyatakan yang Alfalfa banyak khasiatnya. jom, kita kupas satu-satu khasiat alfalfa ini.

Pengenalan Alfalfa

Alfalfa Complex merupakan Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr Shaklee dalam tahun 1950an. Alfalfa Complex dibuat daripada tanaman Alfalfa (Medicago sativa) secara organik di California. yang bebas pesticid, herbasid, dan menggunakan bahan kompos /baja bebas kimia. Ia juga dikenali sebagai "Raja Segala Tumbuhan".


Medicago sativa memiliki gred yang paling tinggi di kalangan tumbuhan Alfalfa. Tumbuhan ini mengambil masa selama 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi. Daun Alfalfa Shaklee hanya dituai apabila telah mencapai tahap kematangan mutlak. Daun yang telah matang kaya dengan klorofil. Daun-daun ini dikeringkan dan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya.

Manfaat utama

Alfalfa telah digunakan oleh manusia sejak leih 2500 tahun dan telah dikenalpasti sebagai makanan yang paling kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian. Ia membekalkan nutrisi yang mana kebanyakkannya tidak terdapat dalam buah-buahan dan sayur-sayuran.


1) mencuci hati, darah dan usus

 alfalfa adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.

2) melawan alahan

 memperbaiki keadaan kulit dan resdung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air dengan berkesan

3) baik untuk perubahan patologi

 memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.

4) menyingkirkan lemak dan kolesterol

 kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka masa panjang daripada ALfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya Alfalfa sahaja mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang enyerap kolesterol.

5) melawan tumur

 makan 30-50 tablet akan mengalkalikan badan, dengan itu ia memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor

6) melegakan keletihan

 Melegakan keletihan dan sebagai rawatan kebanyakkan penyakit

7) mencegah/merawat atritis

melegakan sakit dan kesakitan atritis



1 comment:

  1. Alfalfa mmg best..Susu badan jadi banyak...

    bondaseri.blogspot.com

    ReplyDelete

Apa pandangan korang? kongsilah.. sharing is caring tau