Pages

Wednesday 10 December 2014

Rahsia Bina Badan Unggul

Nak bina otot? tetapi tak tahu produk protin mana yang sesuai?

 

Assalamualaikum semua,

 

Kali ini kita bercerita mengenai bina otot. Nak tahu tak Rahsia Bina Badan Unggul

dambakan bentuk badan menarik
katang tak saya? hahaha

 

Mengancamkan lelaki yang ada badan macam ni. Aummm.. hahahahaha. Perempuan suka tau badan lelaki macam ni. Takda la perlu berotot sangat tapi ada la six pack paling kurang... demand nor kamu ni..hihihihi.. tapi takpe.. tetap di hati..=P.. ok.. dah-dah mengarut-mengarut tu.. Sorry ye, mengarut terlebih pulak hari ni.. kita sambung balik kepada topic hangat kita. Bina otot, bina badan. Bila cakap dua perkara tu mesti kita teringat pasal Malek Nor dan Sazali Samad bukan? walaupun saya tak tahu sangat pasal bidang bina badan ni tapi saya kenal la dua orang ni.

 

Malek nor lagenda bina badan
Malek Nor

Sazali samad bina badan
sazali samad

Tenguk otot yang dorang ada. Besar kan. katang nyer..hehehehe. Kalau kita tanya dorang macam mana dorang dapat badan macam ni mesti dorang akan kata bukan senang nak dapat. perlukan kesabaran dan kegigihan yang tinggi. Sebab bina otot ni takkan dapat kalau kita just workout untuk sehari. Dorang ni dah berapa lama tah dorang workout. Salah satu yang paling penting untuk bina otot adalah makanannya selain workout la. Biasanya mereka yang bina otot akan mengambil protein lebih dalam pemakanan mereka untuk memaksimumkan pertumbuhan otot.

 

 

 Rahsia Bina Badan Unggul

 
Protein untuk bina badan
workout


 

Kenapa protein penting untuk pertumbuhan otot?



Protein merupakan asas untuk pembinaan sel otot. Selain itu, protein pun digunakan untuk hormon, enzyme dan imunisasi badan. Jika tidak mendapat protein yang tidak mencukupi, badan kita tidak mampu untk membina, menyusun semula struktur organ dan tidak boleh menghasilkan sebarang proses kimia dalam badan. Oleh itu, otot kita tidak akan sembuh dengan cepat dan membawa kecederaan.



 

Terdapat banyak produk protein di pasaran. Namun, apa kriteria yang diperlukan untuk memilih protein yang terbaik?



Protein tersebut perlulah dalam bentuk minuman. Bila cakap minuman terus kita akan fikir protein tersebut dibancuh dan diminum dan dalam bentuk cecair. Bila dalam bentuk cecair adalah lebih mudah untuk diserap oleh badan berbanding dalam bentuk pepejal. Jika protein yang diambil dalam bentuk pepejal, pepecahan protein adalah sangat lambat dan otot kita akan lambat untuk mendapat protein. Ini kerana protein perlu di ambil selepas habis latihan bina badan untuk memastikan kecederaan otot dan pertumbuhan otot adalah maximum.


Rangkaian produk Shaklee ada ke yang boleh untuk membina badan?



Apa yang diperlukan untuk membina badan/otot? protein kan? Shaklee ada DUA produk yang berasaskan protein tau. Kan protein penting dalam membina otot dan merawat kecederaan otot. Saya perkenalkan kepada anda produk berasaskan protein yang dikeluarkan oleh Shaklee.


Set bina otot Shaklee
Set Bina Otot






Ini lah product yang berasaskan protein. Kedua-duanya merupakan protein daripada soya. Nak tahu tak apa yang best tentang dua-dua produk ni? Ok. meh saya cerita ea. Saya cerita mengenai Cinch Shake ye. yang ESP nanti pulak saya sambung.



CINCH SHAKE


Cinch Shake membantu membina otot
Cinch Shake






Cinch Shake ni memang dihasilkan dalam program slimming. Kenapa dia dihasilkan untuk projek kuruskan badan? Bila kuruskan badan apa yang selalu orang buat? 



Kebiasaanya orang yang berazam menurunkan berat badan akan sekat pengambilan makanan. Kadang-kadang makan sikit dan ada yang nak cepat sampai tak makan langsung. JANGAN BUAT MACAM NI TAU. Orang yang nak turunkan berat badan bukan peduli pun apa yang hilang dan apa yang tinggal. Maksudnya adalah mereka yang nak turun berat mereka lebih tumpukan kepada berat badan mereka berbanding jumlah otot dan lemak dalam badan. Bila mereka berjaya turunkan berat badan tanpa mempedulikan otot mereka, maka terjadi lah keburukan kepada diri. Nak tahu apa jadi? klik di sini



Penting tau jaga otot sebab tu Cinch Shake diperlukan. Bila kita berdiet otot kita tidak dapat apa yang diperlukan secukupnya terutama protein. Jadi bila minum Cinch Shake maka semua nutrisi untuk otot mencukupi. Lagi satukan Cinch Shake ini mengandungi leucine yang mana bertindak bagi memelihara otot.



kenapa saya cadangkan Cinch Shake untuk yang ingin membina badan? sebab Cinch Shake mengandungi leucine dan protein dan amino asid yang cukup diperlukan. Yang specialnya daripada minuman protein yang lain adalah Cinch Shake mempunyai 3 perisa yang memang sedap dan mengancam. Takkan kita nak minum air plain yang tidak ada rasa selalu kan. Mesti la nak ada rasa-rasa yang sedap. Serius dan jujur saya cakap, saya sendiri minum Cinch Shake yang berperisa Coklat. Rasa dia seperti minuman Coklat yang mahal tu tau. Memang kelazz uoll. heheheh. sedap tapi tak perlu takut akan menaikkan berat badan ke apa ke. Sememangnya Cinch Shake adalah untuk memelihara otot.


untuk maklumat lanjut dan sebarang pertanyaan

hubungi pengedar Shaklee anda

Nadia Majid

Id Shaklee: 1068003

No tel/whatapps: 0199728071

fb page: www. facebook.com/ceriavitaku

email: ceriavita@gmail.com