Pages

Thursday, 27 November 2014

Bakar lemak dengan mudah

Bakar lemak dengan Mudah

Assalamualaikum semua,

Bila orang nak kurus, apa yang biasa dorang fikir? "aku kena turun berat badan ni". betul tak? Mana kita nak turun berat badan dengan lemak kekal atau buang lemak badan dan kekal kan otot. Jom kita Bakar Lemak dengan Mudah

 
berat otot dan berat lemak
berat yang sama bagi lemak dan otot


Daripada gambar di atas, apa yang dapat kita simpulkan bahawa berat tidak memperngaruhi kegemukan seseorang. Maksud di sini adalah orang yang banyak lemak memiliki berat badan 60 kg dan orang yang banyak otot memiliku berat badan 60 kg. Adakah orang yang banyak otot itu dikategorikan sebagai orang gemuk?

bmi berotot dan obesiti
nak yang kanan ke yang kiri?

Nampak kan? berat tidak langsung mempengaruhi tahap kegemukan seseorang itu. Bila kita gemuk, kita ada banyak lemak. Bila kita seorang yang berotot, kita mempunyai banyak otot. Mana satu pilihan kita?

Disebabkan saya masih lagi dalam proses berdiet untuk membuang lemak-lemak tepu ni. Saya selalu lah cari dan kaji cara mudah untuk kurus. Cara Mudah Untuk Kurus. Bakar Lemak dengan Mudah

Maklumlah manusia ni selalu nak semua perkara cepat tanpa sebarang usaha. Tapi tak ada apa yang akan berlaku jika kita tidak berbuat apa-apa. Sebagai contoh lah kan jika kita lapar, apa yang perlu kita buat? Makan kan? kalau kita malas nak berusaha cari makan, agak-agaknya dapat tak?


Bagi membakar lemak, kita perlu amalkan pemakanan yang mana mempunyai makanan yang bagus untuk meningkatkan metabilisma badan.

makanan yang meningkatkan metabolism
makanan yang mampu meningkatkan metabolisma badan

Daripada gambar di atas, yang saya selalu ambil adalah soymilk (susu soya), apple, green tea (tea hijau ). yang itu lah tiga yang saya ambil tetapi saya ambil bersama dengan Rahsia kurus dengan cepat

Kenapa perlu meningkatkan metabolisma badan? 

Definisi metabolisma

metabolisma secara ringkasnya boleh dikatakan sebagai kadar pembakaran kalori oleh badan. Metabolisme adalah istilah yang digunakan untuk memberi gambaran jelas bagi semua reaksi kimia yang terlibat dalam mempertahankan keadaan hidup sel-sel dan organisma dalam badan manusia.

Selain daripada pemakanan, bagaimana nak meningkatkan metabolisma badan?

1) Sarapan pagi

saraoan pagi penting untuk tingkatkan metabolisma
sarapan pagi yang cepat dan sedap. yum yum
 Sarapan pagi penting ye sayang-sayang semua. Sebab kalau kita tak ambil sarapan pagi, nanti kita punya otot akan lemah. Bila otot makin lemah metabolisma pun berkurang. Yang ni kita tak nak. tak metabolisma turun. Bila metabolisma turun kita, kita akan meningkat berat badan dengan lemak. Nak ke ? tak nak kan. So hang skip sarapan pagi tau.

2) Tidur yang teratur

cara kurus dengan mudah
tidur secukupnya pada waktu malam
Jangan pernah pandang tidur yang cukup adalah tidak perlu. jangan tau. badan kita perlukan rehat ye. Kesian badan kita. Sepanjang hari but kerja. Tapi kita tak bagi dia rehat. Tidur yang cukup diperlukan kerana membekalkan tenaga yang cukup untuk menjalankan tugas esok hari. Bila tidur takcukup badan akan letih, bila badan letih metabolisma tidak berlaku dengan efficient. Jadi, cukupkan tidur anda ye kalau nak kurus. =D

3) Minum air masak secukupnya

cara mudah untuk kurus
minum air masak ye bukan air manis
Bagi orang dewasa perlu minum sekurang-kurangnya 8 gelas sehari. kalau banyak pun ok je. air diperlukan oleh badan untuk memastikan badan kita tidak disejat semua air dalam badan. Senang cakap untuk pastikn air dalam badan cukup. Tahukah kita, yang air diperlukan untuk proses metabolisma berlaku. Kalau kurang air, kuranglah tahap metabolisma badan. Pastikan minum air secukupnya

4) Mengambil protin

Dalam program Shape up shaklee, cinch telah dihasilkan bagi tujuan menguruskan badan. Kandungan dalam cinch ini mempunyan leucine yang bertindak untuk menjaga kesihatan otot dalam proses kita berdiet. Bila otot dijaga kesihatannya, maka tahap metabolisma akan meningkat. Semakin banyak otot, semakin tinggi metabolisma.

 

5) Bersenam

Bersenam adalah perkara yang paling jarang lah kita nak uat atas alasan sibuk. Ok. saya memahami sangat sebab saya pun sibuk jugak. Jadi saya nak kongsikan macam mana saya sempat bersenam walaupun sibuk


Boleh buat senaman ringan daripada tak buat langsung kan. Kita buat la paling tidak kita mengeluarkan peluh untuk setiap hari. Kalua memang berhasrat nak turunkan berat badan perlu cari juga masa paling tidak buat la senaman di atas ye.