Pages

Friday 17 October 2014

Kelebihan Senyum Menawan

Senyum Manis Hati Tertawan

kelebihan senyuman
senyum jangan malu :)

Assalamualaikum semua, bila cakap pasal senyum kan, saya terus teringat dua lagu ni. anda tahu tak lagu apa yang berkaitan dengan senyum? mesti la tahukan..

Senyum lah senyum lah,

hahai cek mek molek,

senyum lah senyum lah,

hahai cek mek molek,

 

 dan satu lagu yang saya suka..hehehe.. suka sangat dengar (perasan la katakan )

oooooo~

gadis ayu~

lesung pipit di pipi

ayu~

senyummu menawan

gadis ayu~

jangan dihampakan

ayu~

sungguh ayu

ok2, dah dah ler nyanyi tu, heeee. senyum ni sangat bagus tau untuk kesihatan kita, untuk awet muda, untuk sentiasa aman tenteram bahagia, semua lah, kalau seseorang itu senyum kita pun rasa macam nak senyum kan, lagipun senyum itukan sedekah. Sebenrakan senyum ni ada kelebihan tau.

Kelebihan senyum

  1. menurut kajia, para saintis berpendapat senyum dan ketawa itu satu bentuk senaman yang mana dapat meransang tubuh badan kita. meransang hormon dan sistem saraf kita. TETAPI harus lah berpada-pada. kalau senyum melebih sangat kang orang kata pelik, kalau ketawa lebih sangat kang orang kata gila. so. biasa-biasa je sayangg
  2. senyuman dapat menghilangkan stress. betul. saya ambil diri saya sebagai contoh, i as a student, there are a lot of things i need to be done on time. kadang-kadang sangat stress, bila stress je saya pun keluar jenjalan dengan Ehem Ehem (hehehe) ketawa, senyum2 happy2. stress pun hilang then dapat la untuk berdepan dengan kerja yang tak siap lagi tu.ia iabarat memberi semngat la.
  3. orang yang selalu senyum ini disukai ramai. kalau anda ingin sentiasa mendapat perhatian selalu lah senyum. mesti ramai orang akan memberi perhatian kepada anda. 
  4. orang yang suka senyum ni ramai orang yang ingin berkawan. yelah, siapa nak berkawan dengan orang yang masam 24 hours kan. mestilah kita nak berkawan dengan orang yang suka senyum ceria happy gitu, baru hidup ini bahagia.
kecantikan senyuman
comel tak?
 apa yang anda rasa bila tenguk gambar baby ni senyum? mesti anda senyum juga kan. sebab baby ni senyum comel sangat. Haaa. macam tu la. kalau kita tenguk orang senyum kita pun nak senyum kan, dalam masa yang sama stress yang kita alami pun boleh hilang sedikit. so apa lagi senyum la sesama sendiri.hehehehe... jangan over sangat tau.. nanti orang ingat gila pulak..

2 comments:

  1. Senyum kepada orang itu sedekah. Kalau kita tidak mampu sedekah duit sedekah lah memlalui senyuman..

    ReplyDelete

Apa pandangan korang? kongsilah.. sharing is caring tau