Pages

Wednesday 22 October 2014

Tip mekap Simple untuk ke Kelas.

Cara Mekap yang paling Simple.. Saya cuma ambil masa tak sampai 5 minit pun.

mekap simple dan mudah
saya yang memakai baju putih itu. =D

Assalamualaikum semua, siapa sini suka mekap? ( saya suka mekap juga.. sejak meningkat usia ini, terasa teringin untuk berhias ..=P )... Saya akan kongsikan cara saya mekap untuk pergi ke event-event dan cara saya mekap untuk ke kelas.

Mekap untuk ke event

Dalam banyak-banyak kosmetik saya paling minat Silky Girl.. Semua saya punya, semua yang Silky Girl pnya..








yang itu semua la yang saya guna.. Simple je mekap ini. Langkah-langkahnya

1) sapu moisturizer dulu, lepas tu baru letak BB cream yang itu, untuk pemilihan warna BB cream, anda lihat pada wajah anda, dekat mana kulit paling cerah, guna warna kulit yang paling cerah untuk memilih warna BB cream.
2) lepas letak BB cream, saya sapu bedak compact tu. sapu jangan sampai lain benor warna kulit muka. Biar ala kadar je ( baru nampak natural.. padahal hampeh nipu lebih..hehehehe )
3) then lukiskan kening anda, kening ni saya tk reti nak lukis.. apa yang saya buat saya hitam kan je kening saya
4) buatkan eyeliner. saya pilih brown color tak pilih hitam sebab saya tak nak bagi nampak over sangat mata..
5) lepas tu guna maskara. maskara ni saya sapu sekali je. Saya tak pakai penyepit (bulu mata da lentik..hehehehe..prsan sat na )
6)last sekali saya bru pakai lips balm.. yang ni warna yang paling saya minat la.

Mekap untuk ke kelas pulak

saya buat macam yang di atas. cuma guna yang asas je. tak pakai maskara dan warnakan kening..Begitulah cara saya mekap.. Simple je.. saya tak minat sangat mekap sampai nampak jadi anak patung. sikit sudah baru nampak natural wlaupun sebenarnya tak pun ni.


Saya pengedar Shaklee

Nadia Majid

Id Shaklee: 1068003

No tel/ Whatapps: 0199728071

fb page: www.facebook.com/ceriavitaku