Pages

Wednesday 27 August 2014

KURUS DENGAN MINYAK???

ASSALAMUALAIKUM SEMUA..

HAaaaa. tenguk tajuk macam pelik je .KURUS DENGAN MINYAK?? hehehe. memang btul boleh kurus dengan minyak tapi bukan sebrangan minyak taw. Minyak ikan yang boleh membuat kita kurus tau. Nak tahu minyak ikan apa??



JENG JENG JENG. dah tahu kan? hehehe

Rasa PELIK???

Biar saya cerita ye. :) saya suka kongsi info yang saya tahu. harap-harap anda juga sudi mengetahui info yang say bagi tahu..

Saya pernah baca yang supplement minyank ikan boleh membantu orang gemuk dan orang yang darah tinggi untuk menguruskan badan. BIAR BETUL? MACAM MANA PULA TU?

Macam mana boleh kurus? adalah kerana fatty asid boleh membakar lemak.. bagaimana pula?



fatty asid membantu membakar lemak dengan membantu badan memberi tindak balas kepada hormon iaitu leptin. leptin adalah sejenis hormon yang mana memberitahu atau meransang otak untuk mengecilkan selera makan justeru mengebabkan kita makan dalam kadar yang sedikit. Selain itu, leptin juga dapat meningkatkan pengeuaran thyroid serta meningkatkan metabolism. Apabila metabolism meningkat, segala lemak dalam badan cepat dibakar dan ditukarkan kepada tenaga.

jika badan kita tidak memberi tindak balas terhadap leptin dengan baik. tindakan terbalik akan berlaku. Seperti mudah lapar, selera besar dan berat badan meningkat.



3 cara omega membantu anda menurunkan berat badan

  1. mengawal lapar dengan menstabilkan paras gula dalam darah
  2. apabila bersenam, orang yang makan Omega 3 lebih banyak lemak diakar berbanding dengan orang yang tidak makan Omega3
  3. membantu mengelak pembentukkan lemak yang tidak diperlukan.