Pages

Tuesday, 16 December 2014

25 tahun lebih muda dengan 1 cara

25 tahun lebih muda dari Usia Sebenar

Assalamualaikum semua,

Gempak kan entry kali ni, yela 25 tahun lebih muda. Wow, siapa tak nak kan. Saya umur 21 tahun kalau 25 tahun lebih muda so saya kelihatan -4 tahun. hehehehehehe. bukan macam tu ye. lawak sangat da tu. kalau saya, kelihatan muda dengan kulit licin mulus gebu berseri. haaaa, bila kita ada kulit macam tu kita nampak macam muda kan? Contoh lah kan, seorang wanita yang berumur 50 tahun, kelihatan 25 tahun muda dari usia sebenar. Apa yang akan dialami oleh wanita yang berumur 50 tahun? Kulit kelihatan banyak garis halus kedutan dan kelihatan tua. Bagi membuatkan wanita ni kelihatan muda balik seperti 25 tahun muda adalah dengan mengembalikan kulit mida remaja yang mana gebu mulus licin berseri tu. paham tak apa yang saya cuba sampai kan? Harap-harap dapat paham la ea. =D. Yang menjadi persoalannya sekarang adalah bagaimana nak kelihatan muda? Dunworry babe..saya nak bagi tahu rahsia 25 tahun lebih muda dengan 1 cara.

 

 

cara muda dengan cepat
kembalikan kejelitaan remaja anda

Jelita mudah remaja 25 tahun lebih muda adalah dengan

Jeng Jeng Jeng

cara nak kelihatan muda remaja
Vivix antioksidan yang tinggi

Kenal tak dengan VIVIX Shaklee ni? Mesti lah kenal kan. Famous meletup-letup produk ni tau. Kalau yang tak tahu tu, tak pa sekarang anda pun dah tahu sebab saya dah memperkenalkannya. Hehehehehheeh.. Ok, sebelum terperinci lebih mendalam masuk ke dalam apa yang bestnya VIVIX ni nak bagitahu sesuatu. 

Semua orang mesti kenal ni,

 

rahsia cantik seperti artis
Ayu Raudhah
muda dari usia
Rita Rudaini

 

Dua artis ni guna VIVIX tau. Sebab tu muda remaja cantik jelita je sepanjang masa. Ni la rahsianya. Mesti tertnya-tanya kan apa yang bagus sangat VIVIX ni sampai artis pun nak guna. Memang BAGUSSS pun tau. Ni nak habak baiq satu Malaysia tau ni. Perkara yang baik harus dikongsi bersama kan. takkan dah tahu tapi nak simpan sensorang. tak best la gitu. Nak bagi wanita-wanita dekat Malaysia ni lebih cantik dari orang korea. hehehehehehe.

 

Jom kita kembali ke main point dalam enrty ini iaitu 25 tahun lebih muda dengan 1 cara iaitu dengan mengamalkan pengambilan VIVIX ni.

 

Mula-mula sekali saya nak memperkenalkan kandungan VIVIX ni

 

kelihatan muda dengan selamat

Vivix diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi yang mana kuat dengan antioksidan. Dalam keempat-empat bahan utama, saya nak terangkan lebih mengenai anggur Muscadine. Anggur Muscadine ni special tau. Anggur ni lain dari yang lain. Biasa yang kita tahu anggur tumbuh dekat negara yang beriklim sejuk, tetapi anggur ni tumbuh dekat iklim panas dan lembab. Lepas tu kan, size dia besar sangat. Boleh sama besar dengan bola golf tau. tak percaya? cuba tenguk gambar ni




Haaa, besarkan dari anggur biasa. Dari gambar ni, kita boleh nampak yang kulit dia tak macam anggur biasa. Nampak macam keras dan bersinar. Memang kulit anggur ni keras tau. Disebabkan kulit dia yang keras dan licin, anggur ni mampu menahan suhu yang panas dan serangan daripada fngus dan bakteria. Bila anggur tu sendiri mampu untuk melindungi buah, maka segala bahan kimia ke apa yang digunakan untuk melindungi buah tidak digunakan. Selain itu kan, anggur ini sangat tahan lasak berbanding dengan anggur-anggur yang lain. Dan yang saya nak highlight kan ialah Anggur Muscadine mempunyai antioksidan yang paling kuat yang mana mempunyai kadar resveratrol yang 6 kali ganda lagi tinggi dari anggur merah. 







Ini adalah garf yang mana menunjukkan kuasa atau tahap antioksidan bagi beberapa buah. Anggur Muscadine telah dibuktikan mengandungi antioksidan yang paling tinggi berbanding buah-buah yang lain. Sebab itu la, Shaklee memilih Anggur Muscadine sebagai campuran dalam VIVIX.


Oleh sebab itu, VIVIX BAGUS DAN PILIHAN TERBAIK UNTUK KELIHATAN AWET MUDA

Bagaimana VIVIX bertindak untuk melambatkan penuaan. (penuaan tidak boleh dihalang kerana itu adalah proses semulajadi badan apa yang boleh adalah dengan melambatkan proses itu )

Secara umumnya, VIVIX bertindak dengan empat cara. Saya akan sertakan dengan gambar di bawah untuk lebih paham.

 

Awet muda dengan senang
4 cara vivix berfungsi

Dari gambar ini, menunjukkan yang VIVIX berfungsi dengan 4 cara. Cara yang pertama ialah dengan melindungi dan memperbaiki DNA. DNA akan rosak jika kita selalu terdedah dengan radiasi dan sebagainya. Jika DNA rosak, maka kita punya sel tidak sihat, organ tidak sihat,justeru badan pun tak sihat. Bila badan tidak sihat, mampu ke badan mengembalikan keanjalan kulit dan keremajaan kulit? Mesti la tak kan, sebab dari sel lagi dah tak sihat macam mana nak sihat dan cantik luaran. Sebab itu, VIVIX memulakan langkah pertama dengan memperbaiki dan melindungi DNA supaya sel akan sentiasa sihat maka kita akan sentiasa awet muda.


Langkah Kedua iaitu dengan pengawalan genetik mejadi positf. Pengawalan genetik bermaksud  mengawal tahap sellular daripada deteriorasi iaitu kemerosotan umur. Seperti yang kita sedia maklum yang penuan akan tetap berlaku apabila usia kita semakin meningkat, memang kita tak dapat nak halang tetapi hanya dengan melambatkan sahaja. Apabila genetik dikawal daripada kemerosotan umur, kita akan kekal awet muda berbanding usia. So, VIVIX memang mampu melambatkan proses penuaan dan mengekalkan awet muda. AUmmm. memang meletup gitu.. Baru 2 step je tapi dah boleh menjanjikan kita sentiasa awet muda. Kalau lagi 2 step terakhir, muda remaja la uoll sekalian.


Ok, kita teruskan ke langkah yang ketiga dengan meningkatkan tenaga sel mitochondria. Semasa saya belajar Biology dulu, mitochondria adalah element yang terdapat dalam sel dan berfungsi untuk menghasilkan tenaga dan mengangkut tenaga keluar dari sel. (ni tak tahu betul ke tak, sebab tak ingat sangat dah 3 tahun da tinggal biology ni, hehehehe, i love chemistry ). Kenapa kita kena tingkatkan penghasilan tenaga oleh mitochondria? Sebab bila mitochondria kurang menghasilkan tenaga maka fungsi sel pun berkurang. Kita tak nak fungsi sel berkurang. Jadi, VIVIX menggalakkan pembentukan baru mitochondria iaitu mellui biogenesis bagi meningkatkan tahap tenaga sel.


Dan langkah terakhir sekali adalah melambatkan penghasilan AGE protein. AGE protein adalah advanced glycation end products. Susahkan nak paham, takpa saya akan terangkan satu-satu. AGE protin adalah protein yang akan merosakkan sel dan mengganggu keutuhan sel. definisi AGE protin adalah 

In human nutrition and biology, advanced glycation end products, known as AGEs, are substances that can be a factor in the development or worsening of many degenerative diseases, such as diabetes, atherosclerosis, chronic renal failure and Alzheimer's disease.[1]
These harmful compounds can affect nearly every type of cell and molecule in the body and are thought to be one factor in aging and in some age-related chronic diseases. They are also believed to play a causative role in the blood-vessel complications of diabetes mellitus. AGEs are seen as speeding up oxidative damage to cells and in altering their normal behavior.
 
dalam badan kita, AGE adalah faktor yang menghasilkan banyak penyakit bahaya seperti diabetis, artherosclerosis dan penyakit nyanyuk. AGE protein boleh effect semua sel dan seluruh badan kita dengan 1 faktor dalam penigkatan usia dan usia dengan penyakit behaya. Kesimpulannya, AGE protein memang bahaya. Jika kita nak mengelakkan daripada pengumpulan AGE protein, VIVIX la jawapannya. 


Sudah panjang lebar saya cerita mengenaik VIVIX dan anti penuaan. Sesiapa yang nak RASA penangan awet mud VIVIX boleh la mesej/whatapps saya di 0199728071. in sha Allah saya akan bagi perkhimatan yang terbaik untuk anda. Dan juga saya akan CONSULT anda sepanjang masa jika beli produk dengan saya.