Pages

Thursday 18 August 2016

KURUS semudah A B C



Assalamualaikum dan selamat sejahtera

Hai uolls

Nia sekarang sedang dalam proses menurunkan berat badan. Hee. Nia biasanya berat memang takkan lebih atau kurang daripada 45 kg tetapi kali ni Nia telah naik sehingga hampir mencecah 60 kg. Haaaa. Nampak kan betapa banyak kenaikkan berat badan nia. Apabila berat badan yang bertambah, berat badan kita turut juga membesar dari segi inch ukur lilit memang berkali ganda besar. Bila dah biasa kurus tiba-tiba gemuk akan membuatkan orang sekeliling bertanyakan kenapa makin gemuk montel la berisi lah dan seangkatan dengannya. Dan akhirnya Nia hilang keyakinan diri. Malu nak bergambar malu nak keluar malu nk berjumpa orang. 



Sumber : http://www.newkidscenter.com/Causes-of-Childhood-Obesity.html



Siapa yang sedang mengalami apa yang nia alami ni? Hilang keyakinan diri sangat berbahaya kerana kita akan membuatkan diri kita ‘down’ sangat.

DIET yang SEIMBANG


Bila ingin berdiet ini, permakanan dan senaman adalah sangat penting. Jika kita bersenam bagai nak mati tetapi permakanan kita lebih daripada biasa, kita hanya membazir masa sahaja. Jika kita menjaga permakan tetapi tidak bersenam, kita takkan nampak hasilnya. Pelbagai jenis dan cara diet yang ada sekarang. Terpulang kepada diri masing-masing hendak memilik diet yang bagaimana. Bagi Nia membuang lemak/ kurus dengan cara yang sihat adalah pilihan yang terbaik.

Nia melakukan diet yang mana diet yang sihat. Melakukan aktiviti yang sihat, bersenam, makan makanan yang sihat, kurangkan gula dan elakkan makan makanan sejuk beku. Nia akan share dengan korang apa yang nia lakukan. Semoga apa yang nia kongsikan ini akan dapat membantu korang jugak. Perkongsian yang berguna gittew.


Permakanan yang betul



Sumber: GOOGLE


Gambar di atas telah menerangkan secara jelas apa yang perlu diambil bagi mendapat nutrient yang secukupnya walaupun tengah berdiet.

Nasi seeloknya hanya satu senduk/ sebesar penumbuk. Banyakkan makan sayuran hijau dan pelbagaikan jenis warna dalam sayuran. Daging dan ayam dan ikan boleh lah distim, dibakar dan juga dimasak lain. Gunakan kuantiti minyak yang sedikit atau gantikan dengan minyak zaitun. 


Senaman


Pelbagai senaman yang boleh korang amalkan dan lakukan setiap hari. Yang paling mudah adalah lari/ jogging. Lari dapat membakar lebih banyak kalori. Jika korang lebih suka untuk melakukan di dalam rumah, korang boleh cuba zumba/ senam robik dan pelbagai lagi. Alaaa, bila dah nak pelbagai cara boleh dilakukan, kalau tak nak macam-macam alasan keluar. Betul kan? Asalkan korang mengerakkan tubuh badan dan mengeluarkan peluh. 





INFO lebih : senaman/larian/ jogging sebelum sarapan dapat memaksimakan pembakaran kalori

 



INFO lagi : pastikan korang makan 2 jam sebelum senaman dan 1 jam selepas senaman. Kalau pagi2 tu minum air sejuk sebelum start lari bagi metabolism korang meningkat



EXTA BURNING/ CEPAT KURUS


Senaman dan permakanan seimbang adalah asas untuk menguruskan badan. Bagi memaksimakan dan mempercepatkan korang mendapat badan yang diinginkan, korang perlu mengambil atau melakukan sesuatu.


Pastikan korang mengambil sesuatu yang, membakar kalori, membuang toksin, dan menjaga otot korang.


Bagaimana nak cari semua ni? Don worry darling. Set kurus Shaklee dapat membantu.


ESP/ Cinch Shake = menjaga otot daripada cedera
Omega Guard/ Lecitin = membakar lemak lebih efficient walaupun sewaktu korang berehat
Herb-lax/ Alfafa = membuang toksin dan mengatasi masalah sembelit
Tea Mix = Meningkatkan metabolism dan member tenaga.

Set kurus Shaklee ini sesuai bagi lapisan umur. Sesiapa yang betul-betul nak kurus dan percepatkan korang mendapatkan berat badan ideal, nia cadangkan ambil set ni



 NIA CABAR ANDA KURUS DENGAN SET KURUS SHAKLEE,  ANDA MAMPU?



Tak mampu tak pe, tak paksa, sebab hanya yang betul-betul nak kurus sahaja mampu.

Bagi sesiapa yang nak bertanya mengenai set ini dan beli , boleh ws nia ye =019-9728071