Pages

Tuesday 8 March 2016

Jom jadi 25 tahun lagi muda, Part 4

Assalamualaikum semua,

Sekarang kita di Part 4. banyak betul part. hehehe. tak pe setiap part padat dengan perkongsian yang sangat bermakna dan berguna untuk mereka yang ingin kelihatan muda. Kalau nak baca part-part sebelum ni, boleh klik di bawah ye.



Baiklah, meneruskan dari part 4, yang mana cik na kongsikan mengenai empat cara vivix mengatasi penuaan. Iye hanya 4 cara sahaja. Jika korang mengambil satu sudu vivix sekali sehari, sel-sel korang akan mengalami 4 mechanism penuaan dari peringkat sellular. Bayangkan, vivix ini membaiki keremajaan kulit kita dari peringkat sel lagi. haaa, dalam terus dia pergi. tak mainlah dekat2 kulit je. hehehe

Apakah yang 4 mechanism tu? bagaiman setiap satu echanism itu berfungsi. Sebelum kita masuk ke perincian yang dalam baik kita ketahui dulu bagaimana penuaan terjadi pada peringkat sel. 

google.com
Ini adalah gambarajah yang cik na ambil dari google. Tak tersave pula siapa tuan punya ni, tapi cik na letak ambil dari google. Ini bukan cik na punya ye. Ini dari google cik na ambil buat penjelasan lagi jelas mengenai penuaan.

Penuaan ini terjadi melibatkan dua factor iaitu penuaan luaran dan penuaan dalaman. Penuaan luaran adalah daripada sinaran UV yang kita dapat setiap hari. Manakala penuaan luaran adalah penuaan yang berlaku apabila proses oxidasi berlaku. Okay, setakat ni korang paham tak? paham kan yang punca penuaan adalah daripada sinaran UV dan juga proses oxidasi dari dalam badan kita.

Vivix mampu melambatkan proses penuaan dari peringkat sellular.

Vivix adalah sejenis minuman yang berkhasiat tinggi yang dihasilkan daripada tumbuhan-tumbuhan semulajadi tanpa sebarang chemical. Bahan-bahan utama yang digunakan ialah anggur mucadine, purple carrot, polygonum cuspidatum dan european elderberry. Setiap satu bahan utama vivix mempunyai kadang antioksidan dan resveratrol yang tertinggi dari kelasnya. Oleh itu, tidak pelik dan tidak hairan lah Vivix dikategori mempunyai 10 kali ganda resveratrol.



Resveratrol adalah merupakan komponen yang baik untuk kesihatan manusia. Banyak khasiat dalam antikanser, antiradang, membantu obesiti dan pelbagai lagi. Kelebihan dan khasiat resveratrol dapat dilihat dengan pelbagai kajian yang telah dilakukan. Antioksidan adalah sesuatu bahan yang membuatkan sesuatu proses tidak melakukan oxidasi ataupun melambatkan proses tersebut. Bahan-bahan utama vivix mempunyai antioksidan yang tinggi dari kelasnya. Oleh itu, pengambilan vivix adalah pilihan yang bijak jika kita menitikberatkan kesihatan kita dan juga keremajaan kulit kita



Vivix telah diuji secara klinikal dapat membantu melambatkan proses penuaan dan membuatkan seseorang kelihatan 25 tahun lagi muda. Proses yang digunakan oleh vivix adalah menggunakan empat mekanisma penuaan pada tahap sellular.



4 mekanisma penuaan tahap sellular.

Cik na akan terangkan setiap satu mekanisma yang digunakan.



Kerosakkan DNA.

Tubuh kita setiap hari diserang dengan serangan seperti radiasi bebeas, sinaran UV dan serangan ini boleh membuatkan kerosakan pada DNA. Oleh itu, Vivix terbukti mampu melindungi dan memperbaiki DNA yang telah rosak. Hal ini kerana vivix mempunyai antioksidan yang tinggi.

Pengawalan genetik

Pengawalan genetik adalah mengawal genetik turun temurun. Misalnya, kalau keturunan kita jenis cepat tua, kita juga akan turut cepat tua. Kalau keturunan kita mempunyai sakit kronik yang akan diwarisi, kita pun akan mendapat penyakit itu juga. Hurmm, ni apa yang cik na paham lah. kalau salah silap betulkan ye. cik na bukan dalam bidang ni. cik na google dan cuba untuk paham istilah pengawalan genetik dan ini lah apa yang cik na paham.

Vivix telah diuji secara klinikal dan menunjukkan ramuaan vivix mampu mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan tahap sellular. Hebat tak? hebatkan. hehe. tapi nanti dulu, ni baru dua. Ada lagi dua ye.

Pengeluaran tenaga yang merosot oleh sel

Yang ni mungkin cik na dapat terangkan lebih detail. Tenaga dalam sel adalah dihasilkan oleh mitochondria. Mitochondria adalah komponen utama dalam sel. Tanpa mitochondria atau sedikit mitochondria yang berfungsi dapat membuatkan sel tersebut mati. Jika kecekapan mitochondria menurun maka turun la fungsi sel tersebut.

Tetapi jangan risau, vivix dapat membantu. Ramuan vivix dapat memnggalakan biogenesis mitochondria untuk meningkatkan tenaga di dalam sel.

Penimbunan protin AGE

AGE adalah advanced glycation end product. Penimbunan protein AGE ini dapat merosakkan tahap sellular tau dan menggangu keutugan sel. Namun, tidak perlu risau, vivix kan hadooo. hee. Vivix mempunyai 10 kali resveratrol yang mana mampu melambatkan pembentukan protin AGE.


Sekian sudah, cik na berkongsi manfaat vivix ini. Haaa, sesiapa yang nak nampak muda 25 tahun tu. ni lah rahsianya. Tak perlu disangkal lagi betapa hebat dan bagusnya vivix ni. tetapi kalau yang tak nak muda tu tak boleh ambil vivix ke? hahaha. boleh semestinya boleh.

Vivix bukan hanya untuk kecantikan bukan hanya untuk nampak muda, tetapi vivix juga adalah untuk kesihatan kita. jika kita tenguk balik dalam part-part sebelum ni, ada cik na beritahu manfaat vivix ini untuk kesihatan. Tapi takpe nanti cik na akan buat entry pasal vivix untuk kesihatan ye. tunggu tau.

Kepada sesiapa yang berminat ini mengamalkan vivix ini, jangan segan silu dengan cik na. Korang boleh beli vivix ini dengan cik na dan cik na akan berikan konsulsi yang terbaik untuk korang. In Shaa Allah.
Boleh hubungi cik na di whatsapp: 0199728071 dan juga boleh emailkan dekat ceriavita@gmail.com. kalau nak cepat boleh whatsapp je terus je. available 24/7 for uoll k.