Pages

Tuesday 8 March 2016

Jom jadi 25 tahun lagi muda, Part 3

Assalamualaikum semua,

Hai korang, sebelum ni cik na ada cakap nak buat entry tiap-tiap hari. tetapi malangnyer cik na tak dapat nak buat. Banyak la yang tergendala. Sepatutnya part 3 ni dah dipostkan kelmarin lagi. adoi adoi adoiiiii. tak boleh macam ni.

Okay, kita sambung part 3 iaitu bahan-bahan utama dalam vivix yang tinggi resveratrol dan manfaat dia. Hari tu cik na cakap pasal anggur mucadine kan. Kalau sesiapa yang tak sempat nak baca tu, boleh klik sini. Jangan terlepas tau.

Okay, jom sambung,



Purple carrrot

Pernah tak korang nampak kobis ungu? mestilah pernah kan. Kalau yang tak pernah tu tak tahu lah nak cakap macam mana. hahaha. carrot pun ada yang warna ungu tau. Tahu tak?


Macam tu lah rupa carrot ungu ni, tahu tak yang sayuran yang berwarna ungu ini mempunyai khasiat yang berbeza daripada sayuran biasa? Sebenarnya apa yang menjadikan sayur bermacam-macam warna adalah disebabkan kandungan nutrisi yang berbeza. Kalau warna oren ada nutrien lain, begitu juga dengan sayur warna merah, hijau kuning dan macam-macam lagi la.

Purple carrot ini merupakan sumber terbaik untuk vitamin A dan juga mengandungi nutrien lain seperticarotenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumarin dan sesquiterpenes. Banyak kan? ni belum semua lagi ni, nak tahu lagi ke? Cik na bagitahu yang penting jela ea iaitu anthocyanins.

Tumbuhan yang berwarna ungu seperti bluebery mempunya anthocyanins yang tinggi. Anthocynins ini adalah antioksidan yang utama dalam carrot. Dalam banyak jenis carrot, purple carrot adalah carrot yang mempunyai kandungan antioksidan yang tertinggi. Haaaa, memang terbaik lah bahan-bahan utama vivix ini. Semua yang terbaik dalam kelasnya. Ini baru dua bahan utama, lagi dua lagi tak cerita.

European elderberry

Elderberry dia macamberry jugak, tapi lebih kecil bijinya dan lebih gelap warna nye. Hurmmm, macam mana nak terang ea? tak payah terang lah tunjuk je senang. Nah tenguk lah macam mana elderberry ni.


Macam buat berry kan? ni la elderberry yang kaya dengan antioksidan yang kuat. Bukan setakat antioksidan je tau. Tetapi elderberry juga mempunyai pelbagai lagi manfaat yang hebat-hebat. Kali ni kita cakap pasal jadi muda, so cik na lebih fokuskan kepada antioksidan ye.

Polygonum Cuspidatum

Ni yang terakhir sekali bahan utama Vivix. polygonum cuspidatum. Amboi nama susah benar nak menyebutnya. Ia juga dikenali sebagai knotweed jepun. macam mana rupa dia? polygonum cuspidatum ini adalah akar pokok yang mempunyai sumber yang tinggi untuk resveratrol.





Polygonum cuspidatum digunakan untuk supplement anti-penuaan. Haaa, nampak je macam ni, boleh buat awek muda tau. Okay, kesemua bahan utama vivix, cik na dah huraikan satu-satu. Sekarang cik na nak kongsikan bagaimana Vivix dapat menjadikan seseorang itu kelihatan muda -25 tahun. Haaa, siapa nak tahu kena baca ye. Kalau tak rugi je baca sampai Part 3 ni.

Bagaimana Vivix mampu menjadikan kulit tegang dan tampak muda. 

Dalam part sebelum-sebelum ni, cik na kongsikan pasal resveratrol. Betapa banyaknya manfaat resveratrol.  Tetapi resveratrol mudah diperolehi dari red wine. Kita sebagai orang Islam tidak dibenarkan untuk mengambil arak atau minuman yang memabukkan. Untuk mendapat manfaat resveratrol yang hebat tu, cik na memperkenalkan Vivix yang mana mempunyai 10 kali ganda resveratrol.

Vivix ini bertindak dengan empat mekanisma penuaan tahap sellular. Apakah empat mekanisma itu?

Kita sambung di part 4. heee. jumpa di part 4 ye.